niedziela, 13 lutego 2011

Chamillionaire wyjaśnia międzynarodowy sukces "Ridin"

Dla milionów ludzi na całym świecie Chamillionaire to nic więcej jak "jakiś raper od singla Ridin' w workowatej bluzie z kapturem i platyną na zębach". Tym mocniej zabawna jest ironia losu i obecny status Chamillionaire'a jako gościa wielu konferencji technologicznych w Stanach Zjednoczonych. W rozwinięciu wrzucam wideo z spotkania przeprowadzonego w ramach nagród Grammy a poświęconego... dzwonkom komórkowym (Ridin jest jednym z najlepiej sprzedających się dzwonków wszech czasów).


Gdy idziesz do College'u, po czterech latach wychodzisz wiedząc wszystko <śmiech z sali> ...albo prawie wszystko. Gdy idziesz do dużej wytwórni na cztery, lub pięć lat, wychodzisz nie wiedząc nic. Ale oni wysyłali mi analizy (ang. analytics) i widziałem, że moje single kupowano w Cleveland, Indiach, itd.. To mnie bardzo zainteresowało, bo wcześniej, gdy byłem niezależny, nie miałem bladego pojęcia co się dzieje, poza tym, co miałem pod nosem. Dzięki tym wszystkim nowym informacjom zrobiłem krok na przód przed innymi artystami. Oni produkowali różne reklamy, generalnie mnóstwo standardowej promocji każdego dnia. Ja chciałem robić coś innego, większego. Byliśmy przy "Ridin Dirty". Wytwórnia chciała już z tym skończyć i przejść do kolejnego singla, ale ja przygotowałem specjalne wersje - "międzynarodową", "nowozelandzką"... Chciałem, by te słupki sprzedaży szły cały czas w górę. Brałem pod uwagę przede wszystkim analizy. Większość ludzi w moim świecie nawet nie wie, co to znaczy.

Oglądając Ridin któż by pomyślał, że mamy do czynienia z człowiekiem, który za kluczowe dla swojego sukcesu uznaje głęboką analizę wyników sprzedaży i innych statystyk internetowych?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz